Ja, ich schau morgen mal ob ich die Tuben nochmal aus dem Müll fischen kann...
Ich glaube es ist ziemlich wurscht ob man heute sika, Würth, LiquiMoly oder was auch immer für einen Hersteller nimmt. Die sind heute alle ziemlich gut!
Hallo Flo, schick schick was ihr da aus dem Kleinen macht! Ich hab mir das Auto kurz vor Weihnachten für einen Kumpel angeschaut, er hat sich dann leider zu etwas anderem entschieden. Aber es freut mich zu sehen dass sich das Auto weiterhin in guten Händen befindet und Dir hoffentlich noch einiges an Freude bereiten wird. Ich verfolge deinen Bericht hier mit großem Interesse.
Bei Gelegenheit mal den Schnorchel abbauen und abdichten, das Teil zieht aus 3 Übergängen ziemlich viel Luft. Und die Befestigung ist meist auch eher lausig ins Blech genagelt. Wenn er noch schön neu ist, kann man das relativ einfach dauerhaft und ordentlich machen....
Zerlegt und geputzt
Einzugsmuttern und geprimert
Dicht und klebt oder klebt und dicht;)
Das war vor dem Putzen..
Nunja, Luft bekommt er jetzt ausschließlich aus Dachhöhe....
... sehr sinnvolle Tätigkeit! Wir hatten letztens einen 78iger gepflegt bei dem Wasser im Luftfiltergehäuse sich gesammelt hatte. Eintritt an dem unteren nicht vollständig abgedichtet Spalt des Schnorchels.
Gruß Frank
HZJ 78 (Bj. 2000), org. Fahrwerk, 265/75 AT, Zusatztank 130L, TF Sidepipe, CC Klappdach, Casemaker Ausbau / HiLux XtraCab 2KD-FTV (Bj. 2008), 235/85 AT auf Dotz Dakar, elektr. FH, mit Aufsetzkabine Willy180 / Beta ALP200 (Bj 2021)
Cruisero hat geschrieben:... sehr sinnvolle Tätigkeit! Wir hatten letztens einen 78iger gepflegt bei dem Wasser im Luftfiltergehäuse sich gesammelt hatte. Eintritt an dem unteren nicht vollständig abgedichtet Spalt des Schnorchels.
Gruß Frank
sollte aber durch des kleine Gummiventil unten im Lüfterkasten ablaufen ?
Hi Flo, danke für den Hinweis, ich werde es an meinen Kumpel weitergeben. Er hat sich damals für den GRJ78 aus Berlin entschieden der zeitgleich angeboten wurde. Insgesamt ein sehr ähnliches Auto, bin gespannt ob dort der Schnochel genauso lieblos drangenagelt wurde.
Die Vorbesitzer waren super, wäre es nach mir gegangen hätte ich mich für Deinen entschieden
Heute gab es den Kochertisch mit Auszug vom Vornedranrenner.....
Pappe weg, Einzugsmuttern rein, neue stabile Türverkleidung. In die Einzugsmuttern den Tisch durchgeschraubt, 6 von den M6 Schrauben sollten halten. Leider nix mit Inbus oder Torx zur Hand gehabt, also schicke Schreinermöbelschrauben...
Um die Lima zum verstärkten Stromliefern zu animieren, gab es von Downunder einen Ersatz der Alternator-Sicherung. Damit gibt es jetzt 14,4V Ladespannung anstelle der 13,99V bei Leerlaufdrehzahl.
Gut für die AGM
Die ganz links ist es ( Alt-S) und so sah es vorher aus. Die neue Sicherung baut etwas höher aber der Deckel hat genug Luft...
GRJ78 hat geschrieben:Um die Lima zum verstärkten Stromliefern zu animieren, gab es von Downunder einen Ersatz der Alternator-Sicherung. Damit gibt es jetzt 14,4V Ladespannung anstelle der 13,99V bei Leerlaufdrehzahl.
Gut für die AGM
Die ganz links ist es ( Alt-S) und so sah es vorher aus. Die neue Sicherung baut etwas höher aber der Deckel hat genug Luft...
kannst du das mal erklären, wie man mit einer anderen Sicherung eine andere ladespannung generiert??? oder geht es um einen anderen laderegler?
Andy aus Teltow-Fläming
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zu Tode gefürchtet ist auch gestorben
Wir das technisch genau funktioniert kann ich nicht genau beschreiben. Das Funktionsprinzip soll wohl der Lima einen erhöhten Strombedarf vorgaukeln und diese dann eben mit voller Ladeleistung darauf reagieren. Die Lima hat ja extra den Regler um eben nur bei Bedarf volle Ladeleistung zu bringen. Dies wird normalerweise wohl an die Bordspannung gekoppelt. Diese wird durch die Sicherung nun manipuliert. Jedenfalls ist meine Ladespannung nun ca 0,4-0,5 V höher.
Zuletzt geändert von GRJ78 am Mo 29. Apr 2019, 08:47, insgesamt 1-mal geändert.
Alternator Voltage Output Booster MK3 (PTC electronic fuse version)
Welcome to the HKB Electronics ebay store. The HKB Electronics alternator voltage booster is the only unit of its type available that has been specifically designed for this application. HKB Electronics released the worlds first purpose built alternator voltage booster in 2008 and has been the leader in this technology since. The MK3 alternator voltage booster is proudly designed and manufactured in Australia using only the highest quality components and comes with a 3 year warranty covering both parts and workmanship. The unit also comes with a satisfaction guarantee that if for any reason you unhappy with your purchase simply return the undamaged item within14 days for a full refund of the purchase price. This item is compatible with the Toyota FJ Cruiser, for other makes and models please see my other auctions. Do you own a late model vehicle that suffers from a low battery charging voltage? In recent years car manufactures have been lowering the charging voltages in their vehicles to aid them in meeting strict overseas anti-pollution requirements, and to improve vehicle fuel consumption figures. This has resulted in the vehicles charging systems being barely able to cope with the day to day charging of the vehicles battery, leaving the vehicles battery in a permanent state of discharge, which can lead to starting problems and premature failure of the vehicles battery. The alternator voltage booster has been specifically engineered to overcome this problem by restoring the vehicles charging voltage to normal levels, thus ensuring the vehicles battery is properly charged. The installation of an alternator voltage booster is also essential when installing a dual battery system into your vehicle, it is the simplest and most cost effective solution to obtaining a suitable charge voltage for both the main and auxiliary batteries. The alternator voltage booster will increase the alternators output voltage by approximately .5V - .6V giving a much improved charge voltage for all your vehicles batteries, greatly reducing the time it takes to recharge them. Why buy an expensive DC/DC charger when alternator voltage booster will do a better job at a fraction of the cost? The alternator voltage booster is ideal for the following applications: * Dual battery systems. * Camper and caravan battery off vehicle charging. * Where vehicle is subjected to constant short trips that leave cranking battery in a low charge state. * When vehicle is infrequently driven. * High performance engine modifications. * High power audio systems, get the most from your expensive amp. * When replacing a conventional lead acid battery with a full calcium type.
The MK3 version is the latest offering from HKB electronics and differs from all other diode booster units in that it is the only device of its type available that incorporates an auto resetting PTC electronic fuse. The PTC device incorporated in the MK3 offers far better circuit protection than both the OEM fuse it replaces and all other types of voltage boosters. Should an electrical fault develop in the vehicles wiring other types of booster diodes will be destroyed and need to be replaced, this is not the case with the MK3 unit, in the event of an electrical fault occurring, the PTC device in the MK3 detects the excessive current flow and turns off preventing damage to the booster unit, the vehicles wiring, and alternator. Once the electrical fault has been removed the PTC device automatically resets and the booster unit will resume normal operation. This unit has distinct advantages over other similar products: * Specifically designed for Alternator voltage boosting applications, electronic components have been carefully selected after extensive testing to ensure best possible safe voltage gain is achieved. * Only unit available incorporating PTC electronic fuse protection, the PTC device offers unparalleled circuit protection and protects both the booster, the vehicles wiring and alternator in the event of a fault condition occurring in the vehicles electrical system. * The electronics devices are fully encapsulated epoxy resin prior to package assembly ensuring superior water, moisture & mechanical protection. * Unit supplied in a 7.5A mini blade package, unlike inferior copies where you may need to modify the device or your fuse box to fit, or where they sit above the fuse socket, all HKB electronic package types plug fully into the fuse socket, and are fully supported in the fuse box. You do not need to modify your fuse block or the device to fit, it simply plugs straight in. Full DYI instructions are included.
This unit is plug and play, simply replaces the Alternator voltage sensing fuse designated (ALT-S) in the main fuse box of your FJ Crusier and still maintains the original fuse protection, full DYI instructions included. Units have been tested over many thousands of Kilometres with no adverse effect on vehicles electrics or batteries having been found. However as with all aftermarket products, this unit is to be used at purchases own risk, no liability will be accepted for any damage cause by use of this unit. Cheers, HKB Electronics
Keine Ahnung, vermutlich ja. Die originale Sicherung hab ich im Aschenbecher liegen. Wobei mir bisher im Leben noch nie die Sicherung von der Lima durchgebrannt ist...