Bin auch am überlegen welchen ich nehme Amarok oder Hilux
die Aussies sagen
der König ist tot ...
Toyota's HiLux is the best-selling ute and has been for donkeys years, but at this end of the ute segment, where buyers are looking for work and play its free reign has come to an end. And with Ford Ranger and Mazda BT-50 about to enter the market, things are about to get real interesting.
As good as the HiLux is, and it is very good, it feels dated next to the Amarok, and we're not sure the updated HiLux due soon will address that. Volkswagen has entered the most heavily competitive end of the market with a vehicle that looks better, feels better, drives better, is bigger inside and out, and can tow much more than the HiLux. The king is dead.
http://www.mynrma.com.au/motoring-servi ... amarok.htmDas Fahrzeug muss meinen Discovery 3 ersetzen und soll sowohl als Alltagsauto, wie auch als Offroadreisefahrzeug dienen.
Da ja nun Euro 6 einzieht und VW den Amarok mit 3 Litern bestellbar ab Frühjahr 2016 zur Wahl stellt, fällt mir die Auswahl nicht leicht.
Probegefahren bin ich schon beide. Der Amarok 2.0 180 PS / 8 Gang Automatik ist in Abzug und Straßenlage dem Hilux überlegen. Im Gelände sind in der Serienausstattung beide gleich auf.
Die Frage

ist nun die Fahrwerke von OME, TJM etc. mit welchem erreiche ich mehr Bodenfreiheit (kein Bodylift)